Vážení rodiče,
zápis do prvních tříd pro školní rok 2021/2022 na naší škole proběhne
v termínu od 8. dubna do 23. dubna 2021.
Průběh zápisu:
Zápis proběhne prezenčně ve škole a to v budově nové školy 8. dubna 2021 od 14 do 17 hodin (bez přítomnosti dětí), popřípadě v dalších dnech, kdy přihlášky k zápisu můžete odevzdat elektronicky, poštou nebo osobně v určených dnech v budově školy.
Požadovány budou pouze povinné náležitostí zápisu (podání žádosti o přijetí, popřípadě žádosti o odklad).
Kterých dětí se zápis týká?
- K zápisu do 1. tříd pro školní rok 2021/2022 se dostaví děti, které dosáhnou k 1. 9. 2021 šesti let věku, tedy děti narozené od 1. 9. 2014 do 31. 8. 2015.
- Dále děti, kterým byla v minulém školním roce povinná školní docházka odložena.
(Pokud rozhodnutí o odkladu vydala jiná škola, vezměte toto rozhodnutí s sebou.)
- Zapsáno může být i dítě, které dosáhne šesti let věku v období od 1. 9. 2021 do 30. 6. 2022, je-li přiměřeně tělesně i duševně vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce.
Podmínkou přijetí dítěte narozeného v období od září do konce prosince je doporučující vyjádření školského poradenského zařízení. Podmínkou pro přijetí dítěte narozeného od ledna do konce června je doložení doporučujícího vyjádření školského poradenského zařízení a odborného lékaře.
Odklad povinné školní docházky
Pokud dítě není tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé, může zákonný zástupce podat žádost o odklad povinné školní docházky. K žádosti se přikládá doporučující posouzení příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře (nebo klinického psychologa). Začátek školní docházky je možno odložit nejdéle do zahájení školního roku, ve kterém dítě dovrší osmý rok věku.
Jaké dokumenty je potřeba doručit škole, budete-li podávat ŽÁDOST O PŘIJETÍ
Zákonný zástupce si může vybrat, jakým způsobem doručí škole příslušné dokumenty potřebné k zápisu.
K vyplněné žádosti je nutné přiložit kopii rodného listu dítěte a to buď v digitální podobě (sken, fotografie), nebo v papírové podobě – prostá kopie.
Doklad o zastupování dítěte (občanský průkaz/jiný doklad) – a to buď v digitální podobě (sken, fotografie), nebo v papírové podobě – prostá kopie (ihned po provedené kontrole bude skartován)
- Žádost doručte do školy, a to některým z následujících způsobů:
- Žádost může zákonný zástupce dítěte donést osobně do školy (nová budova školy, Školní 662) 8. dubna 2021 od 14 do 17 hodin (bez přítomnosti dětí)
- nebo zaslat datovou schránkou na adresu – wf23eqz
- nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze poslat prostý e-mail) na adresu vondrackova@seznam.cz
- nebo žádost vytiskněte, podepište a odešlete klasickou poštou na adresu školy: Základní škola a Základní umělecká škola, Školní 662, Rtyně v Podkrkonoší 542 33.
- nebo žádost vytiskněte, podepište a vhoďte do schránky hlavního vchodu nové školy v pracovní dny v době od 7.00 – 16.00.
Pokud nemůžete podat žádost o přijetí k povinné školní docházce jedním z uvedených způsobů, je pro Vás připravena i následující možnost:
Dostavte se k hlavnímu vchodu nové školy v době pondělí 12. 4., 19. 4. od 8:00 – 10:00, nebo ve středu 14. 4., 21. 4. od 8:00 – 10:00. Zazvoňte u hlavního vchodu nové školy.
- Přijde pro vás pedagogický pracovník a vpustí vás do vestibulu školy, kde bude připravena vytištěná žádost o přijetí dítěte k povinné školní docházce, pero a obálka.
- Žádost vyplníte, vložíte do obálky a předáte pedagogickému pracovníkovi.
- Na Vámi uvedenou e-mailovou adresu budeme zasílat další potřebné informace a také přidělené registrační číslo.
Rozhodnutí o přijetí
Rozhodnutí o přijetí ke vzdělávání bude oznámeno zveřejněním seznamu uchazečů pod přiděleným registračním číslem na školní vývěsce na náměstí a na webových stránkách školy: www.zsrtyne.cz. Seznam bude zveřejněn oběma způsoby nejméně po dobu 15 dnů. Předpokládaný termín zveřejnění je stanoven na 17. 5. 2021.
O přijetí každého dítěte bude v souladu s §67 odst. 2 zákona č.500/2004 Sb., správního řádu vyhotoveno písemné rozhodnutí, které bude součástí spisu dítěte ve škole. Přijatým dětem nebude rozhodnutí v písemné podobě doručováno, zákonní zástupci ale mohou požádat o jeho vydání, popřípadě nahlédnout do spisu dítěte, a to dne 14. 5. 2021 v době od 8:00 do 10:00 hodin v kanceláři školy.
Rozhodnutí o nepřijetí bude zasláno v písemné podobě.
Jaké dokumenty je potřeba doručit škole, budete-li podávat ŽÁDOST O ODKLAD
K vyplněné žádosti je nutné přiložit kopii rodného listu dítěte, a to buď v digitální podobě (sken, fotografie) nebo v papírové podobě – prostá kopie.
Doklad o zastupování dítěte (občanský průkaz/jiný doklad) – a to buď v digitální podobě (sken, fotografie), nebo v papírové podobě – prostá kopie (ihned po provedené kontrole bude skartován)
Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte v době zápisu dítěte k povinné školní docházce podle § 36 odst. 4, odloží ředitelka školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok. Tato žádost musí být doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku. Zákonní zástupci musí předložit tyto podklady:
- písemnou žádost zákonného zástupce dítěte o odklad školní docházky
- písemné doporučení příslušného školského poradenského zařízení (PPP nebo SPC)
- písemné doporučení odborného lékaře (dětská lékařka) nebo klinického psychologa
Postup pro podání žádosti o odklad
- Na webových stránkách školy si stáhněte Žádost o odklad školní docházky.
- Vyplněný formulář včetně obou příloh doručte do školy, nejpozději však do 30. 4. 2021, a to některým z následujících způsobů:
-
- do datové schránky naší školy – wf23eqz
- e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze poslat prostý e-mail) na adresu vondrackova@zsrtyne.cz,
- vytiskněte, podepište a odešlete klasickou poštou na adresu školy – Základní škola a Základní umělecká škola, Školní 662, Rtyně v Podkrkonoší 542 33
- vytiskněte, podepište a vhoďte do schránky u dveří hlavního vchodu nové školy (Školní 662).
Pokud nemáte možnost si Žádost o odklad školní docházky stáhnout z našich webových stránek:
- Dostavte se k hlavnímu vchodu nové školy v době pondělí 12. 4., 19. 4. od 8:00 – 10:00, nebo ve středu 14. 4., 21. 4. od 8:00 – 10:00. Zazvoňte u hlavního vchodu nové školy.
- Přijde pro vás pedagogický pracovník a vpustí vás do vestibulu školy, kde bude na stolku připravena vytištěná Žádost o odklad, pero a obálka.
- Žádost vyplníte, vložíte do obálky a předáte pedagogickému pracovníkovi.
Pokud ředitelka školy rozhodne o odkladu povinné školní docházky, budete informováni o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění.
V případě dotazů kontaktujte ředitelku školy na e-mail: vondrackova@zsrtyne.cz nebo telefonicky 499 888 134.
Kritéria pro přijetí žáků do 1. třídy ve školním roce 2021/2022
Ve školním roce 2021/2022 Základní škola a Základní umělecká škola Rtyně v Podkrkonoší, příspěvková organizace, Školní 662, 542 33 Rtyně v Podkrkonoší otevře:
- jednu první třídu s celkovým maximálním počtem do 30 žáků,
- dvě první třídy v případě celkem zapsaných více než 30 dětí.
Kritéria pro přijímání žáků
- dítě s odkladem a trvalým pobytem ve Rtyni v Podkrkonoší
- dítě s trvalým pobytem ve Rtyni v Podkrkonoší
- dítě narozené po 1. 9. 2015 s trvalým pobytem ve Rtyni v Podkrkonoší
- dítě, které nepatří do spádové oblasti základní školy
Při rovnosti pořadí rozhodne ředitelka školy na základě transparentního losování za přítomnosti zákonných zástupců.
Těšíme se, že se s Vámi i s Vašimi dětmi co nejdříve setkáme!
Přijetí k povinné školní docházce – žádost | |
Odklad povinné školní docházky – žádost | |
Desatero pro rodiče | |
Praktické rady pro rodiče |